کتاب « رقابت پذیری جهانی، کارایی بازار کالا و کامیابی اقتصادی » در انتشارات جهاددانشگاهی استان کردستان به چاپ رسید
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی کردستان، امروزه رقابت در عرصه تولید و تجارت جهان به واسطه کمرنگ شدن مرزهای اقتصادی ابعاد دیگری یافته و کوشش در جهت بهبود و ارتقای کارایی و بهرهوری پایه اصلی این رقابت را تشکیل میدهد. به بیان دیگر بهبود کارایی و بهره وری مستلزم به فعل درآوردن توان بالقوه است. ارتقای کارایی و بهرهوری سبب پیشرفت و توسعهیافتگی میشود و اکثر کشورهای توسعهیافته و در حال توسعه به منظور اشاعه نگرش به مقوله کارایی و تعمیم بهکارگیری اصول و روشهای آن، سرمایهگذاری زیادی انجام دادهاند. بررسی عملکرد کشورهایی که در چند دهه اخیر رشد اقتصادی قابل توجهی داشتهاند، حاکی از آن است که اکثر این کشورها رشد را از طریق افزایش کارایی به دست آوردهاند. با توجه به اهمیت این موضوع، افزایش کارایی و بهره وری بر پدیده های اصلی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جوامع مانند کاهش سطح تورم، افزایش سطح رفاه عمومی، افزایش سطح اشتغال و افزایش توان رقابت اقتصادی تأثیر دارد. به طور کلی می توان گفت از اهداف اصلی هر کشوری داشتن رشد اقتصادی بالا و رسیدن به سطوح توسعه یافتگی است که از ضرورت های دسترسی به این اهداف، استفاده بهینه از منابع موجود در کشور و راهکار آن بهبود و ارتقای کارایی و بهره وری است. بنابراین تحلیل اثرات بلند مدت کارایی بازار کالا که مولفه بسیار مهم شاخص رقابت پذیری جهانی است بر کامیابی اقتصادی با تاکید بر متغیرهای موثر بر این کارایی، از جایگاه ویژه ای برخوردار است. لذا این کتاب با عنوان رقابت پذیری جهانی، کارایی بازار کالا و کامیابی اقتصادی برای اولین بار است که توجه ویژه ای به این موضوع معطوف می دارد.
کتاب « رقابت پذیری جهانی، کارایی بازار کالا و کامیابی اقتصادی » در 104 صفحه در قطع رقعی و با قیمت 100 هزار تومان در آبان ماه 1402 توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان کردستان منتشر شده است. علاقهمندان برای تهیه این اثر میتوانند با سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان کردستان با شماره تماس 33287517-087 تماس حاصل فرمایند.
نظر شما :