برگزاری کارگاه راه­ اندازی کسب­ وکار  توسط مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی کردستان

۲۴ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۹:۱۳ کد : ۵۵۲۲۳ اشتغال
کارگاه راه ­اندازی کسب­ و کار  توسط مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی استان کردستان برگزار شد
برگزاری کارگاه راه­ اندازی کسب­ وکار  توسط مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی کردستان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کردستان: کارگاه آموزشی راه اندازی کسب و کار توسط بهاره بوبانیان مدرس دانشگاه برای دانشجویان و فارغ التحصیلان برگزار گردید.

بوبانیان در این کارگاه گفت: شرایط اقتصادی امروز کشور به گونه ای است که حل مشکلات راه ­حل­های جدید و متفاوتی را طلب می­کند؛ لذا این کارگاه با هدف ارائه راه­ حل­های نوین برای ایجاد کسب­ وکار و تعاریف مختلفی از کسب­ وکار برگزار شده است.

در این کارگاه به تعریف کسب ­وکار و تفاوت آن با تجارت و اهداف کسب­ وکار و مهارت­های لازم برای هر کسب­ وکار را توضیحاتی  ارائه داده شده است.

 تقسیم ­بندی کسب­ وکار از نظر اندازه و خط تولید و مکان فعالیت و مالکیت و نحوه نوشتن یک طرح را برای کسب­ وکار و نحوه اداره کسب­ وکار و در ادامه تعاریفی از استارتاپ و مسائل و مشکلات حقوقی استارتاپ و راه­ حل­های مشکلات حقوقی در این کارگاه برای دانشجویان ارائه شد.

وی در این کارگاه به مراحل راه­ اندازی کسب­ وکار را که ایده ­پردازی و بررسی میزان تقاضا و میزان سرمایه اولیه اشاره و گفت:  محصول و بازاریابی بر بین­ المللی­ شدن محصول در استارتاپ­ها و شرکت­های نوپا و نوآوری در محصول و نوآوری در بازاریابی و عملکرد نوآورانه بسیار مهم است.

بوبانیان گفت:  تاثیر رسانه بر عملکرد استارتاپ­ها یک امر اساسی است و اگر رسانه در کنار مراکز نوآوری قرار گیرد شاهد موفقیت می شویم.

گفتنی است : در ادامه این کارگاه  مدیریت ارتباط با مشتری و چگونگی عملکرد آن و انواع ارتباط با مشتری و مزایای استفاده از سیستم CRM و مفهوم بازار و بازاریابی و مفاهیم اساسی بازاریابی وتعریفی از مدیریت بازاریابی و وظایف مدیر بازاریابی مطرح شد.


( ۱ )

نظر شما :