کارگاه از ایده تا کسب وکار برگزار شد
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کردستان: کارگاه آموزشی از ایده تا کسب و کار توسط بهاره بوبانیان برای دانشجویان و فارغ التحصیلان برگزار شد و در این کارگاه به تعاریفی از فرصت و تشخیص فرصت و منابعی که در ایران وجود دارد با ذکر مثالهایی بیان شده است.
وی در این کارگاه به تعاریفی از ایده و ایده پردازی و مراحل یافتن ایده که براساس علایق، تجربه و الگوبرداری از کسب وکارهای دیگر پرداخت.
بوبانیان گفت: بیشتر افراد توانایهای خود را نمیبینند و موفق به تشخیص فرصت نشده اند.
وی در ادامه این کارگاه گفت: فرصتها شرایط و ویژگیهایی هستند که کالا و خدمات را با روشهای جدید به بازار ارائه میدهد؛ لذا در این کارگاه به بیان مفهوم لغوی ایده که انگاره یا طرح و در حقیقت یک تصویر ذهنی است که همان راه خلاقانه برای حل مشکلات جامعه و نیازهای جامعه میباشد را بیان شده است.
این مدرس دانشگاه روش ایده یابی را براساس تجربه، علایق و الگوبرداری از کسب وکارهای موفق و روشهای خلق ایده براساس پرورش و توسعه نظرخواهی از افراد مطلع، مشتریان، شرکتهای موفق را بررسی و افزود: ایده کسب و کار مجموعهای از تراوشات ذهنی است که باعث کسب درآمد از یکم فعالیت منظم برای ارائه خدمات یا محصولات میشوند.
گفتنی است در این کارگاه ویژگیهای یک ایده خلاق و موثر را با ذکر مثالهایی از برندهای نایک و ماکان گوپر و مالکان اوبر و بهترین ایدههای کسبوکاری که در ایران موفق بودهاند؛ توضیح داده شده است.
شایان ذکر است: در این کارگاه به چگونگی ایدهپدازی و نحوه یافتن ایده خلاقانه در کسبوکار بررسی شده است و نحوه ارزیابی ایده از لحاظ خوببودن و عملیشدن و ویژگیهای یک ایده ایدهآل و چگونگی ارائه ایده که ماندگار شود؛ ارائه شده است.
.
نظر شما :