توسط مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی بیجار؛

رویداد «جوان کارا» در بیجار برگزار شد

۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۵ کد : ۴۷۳۲۸ اشتغال
رویداد جوان کارا، با موضوع الگوهای رفتاری در کسب و کار و در راستای تحقق شعار چهل و دومین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی با عنوان «جهاد دانشگاهی، زیست بوم نوآوریِ نخبگان ایران» با حضور تعدادی از جوانان مستعد، صاحبان ایده و همچنین جمعی از کارآفرینان و شرکت های زیر نظر مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددادنشگاهی بیجار در سالن هتل بام بیجار برگزار شد.
رویداد «جوان کارا» در بیجار برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کردستان، دکتر حامد قادرزاده رییس پارک علم و فناوری استان در ابتدای این رویداد با اشاره به نامگذاری سال 1401 با عنوان"تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" گفت: برای بهره‌گیری از فرصت پیش‌آمده در سال ۱۴۰۱،  ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان در مسیر متنوع‌سازی زیست‌بوم نوآوری تشکیل شده است که می تواند با استفاده از فناوری در زمینه بین‌المللی‌سازی فعالیت‌های فناورانه، صادرات و رفع معضل بیکاری موثر باشد.
رییس پارک علم و فناوری کردستان در ادامه افزود: سال ۱۴۰۱ سال تحول ساختاری است و با توجه به تاکید بر واژه دانش‌بنیان در شعار سال، پارک علم و فناوری به عنوان هسته تعاملات فناورانه و نوآورانه اهمیت بیش از پیش می‌یابد اما نباید فراموش کرد که این مهم فقط با همدلی، هم‌افزایی و تعامل همه دستگاه‌های اجرایی، نمایندگان محترم مجلس و نهادهای تصمیم‌گیر استان میسر است.
وی در ادامه با اشاره به فلسفه وجودی پارک‌های علم و فناوری، گفت: پارک‌های علم و فناوری کشور به راستی یکی از مردمی‌ترین نهادهای کشور است و با توجه به ظرفیت بالای نیروهای انسانی متخصص و متعهد در استان امید است بتوانیم به رشد مناسب اقتصادی و توسعه و اشتغال پایدار دست یابیم.
دکتر قادرزاده افزود: باید به توانمندی مردم اعتماد داشته باشیم و از متخصصان رشته های مختلف نیز برای ایجاد کارآفرینی بهره ببریم.
وی گفت: با توجه به اینکه نرخ بیکاری در کشور و از جمله در کردستان بالا است؛ بنابراین مثلث تعامل و همکاری مردم، نیروهای متخصص و مسئولان، نقش موثری در ایجاد اشتغال و کمک به کارآفرینی در کشور و استان است.
در ادامه امیرحسین سوری مدیر توسعه بین الملل شرکت فیوچراسکای امارات طی یک ارتباط مستقیم با دبی، در سخنان خود نقش مهم الگوهای رفتاری در پیشرفت کسب و کار را مهم ارزیابی کرد و گفت: جهت امن نگه داشتن بازار کالای خود یکی از بهترین راهکارها دست اندازی به بازارهای مختلف است و در این راستا راهی جز کسب مهارت، فراهم کردن حداقلی ابزار و صبر و حوصله به همراه تلاش و پشتکار نیست.
وی همچنین به نقش مهم فعالیت در کشورها و بازارهای مختلف با کمترین هزینه و راحت ترین راه پرداخت و در خصوص مشکل زبان و فرهنگ برای ارتباط های تجاری راه حل هایی ارائه داد.
 
در پایان سید ابراهیم هاشم ورزی مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف نیز با بیان اهمیت الگوهای رفتاری در کارآفرینی گفت: یکی از راهکار هایی که می تواند به پرسنل کمک کند تا به عنوان یک تیم با یک دیگر همکاری و همراهی داشته باشند و در عین حال کسب و کار را به سمت پیشرفت سوق دهد، آشنایی نیروی انسانی با مدل های مختلف رفتاری است.
وی با اشاره به اهمیت شناخت رفتار انسان ها در کسب و کار، افزود: این که شما در کدام صنعت در حال فعالیت هستید مهم نیست. ارزیابی الگوهای رفتاری در بسیاری از عوامل مانند آموزش، فرهنگ سازمانی، بهره وری، روحیه و انگیزه پرسنل سودمند خواهد بود.
این مدرس دانشگاه، خاطرنشان کرد: از مهارت های لازم برای راه اندازی کسب و کار شناخت رفتار انسان ها است که به دلایل مختلفی از جمله: مدیریت بهتر، ارتباط قوی با مشتری، تبلیغات موثرتر، استخدام حرفه ای و غیره... حائز اهمیت است.
هاشم ورزی افزود: بعد از جذب افراد جدید و ورود یک فرد به یک کسب و کار، شما باید بدانید که چگونه می توان به او انگیزه داد و او را مدیریت کرد که این موضوع نیز به شناخت رفتار افراد نیاز دارد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: نه تنها در مدیریت منابع انسانی، بلکه در ارتباط با مشتری نیز به شناخت افراد نیاز دارید، اینکه چطور می توانید باب میل مشتری رفتار کنید بدون این که نسبت به او شناخت داشته باشید و بدانید چه انتظاراتی از شما دارد.
هاشم ورزی یاداور شد: در حوزه تبلیغات و بازاریابی  نیز به همین صورت است. اگر بازار هدفتان را از نظر انتظارات، سلایق و رفتارها به درستی نشناسید، نمی توانید از شعار و رسانه هایی که باب میل آن ها است استفاده کنید.
وی خاطرنشان کرد: به عنوان مدیر یک کسب و کار بهتر است قبل از تیم سازی، افراد را بشناسید و تشخیص بدهید که آیا با توجه به شخصیت و رفتارشان متناسب با آن فعالیت هستند یا خیر!
لازم به ذکر است که این رویداد به صورت تعاملی برگزار شد و افراد حاضر در رویداد به صورت گروه بندی در مطالب بیان شده مشارکت می کردند.


نظر شما :