معاون پژوهش جهاددانشگاهی استان کردستان

توسعه بدون پژوهش امکان پذیر نیست

۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۸:۱۹ کد : ۲۹۵۰۲ پژوهش تاپ خبر
توسعه بدون پژوهش امکان پذیر نیست

معاون پژوهش جهاددانشگاهی استان کردستان گفت: زمانی در یک جامعه شاهد توسعه و رشد هستیم که در آن پژوهش های علمی در آن صورت پذیرد و در غیر اینصورت نمیتوان کاری انجام داد.

دکتر جاهده تکیه خواه در گفتگو با روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کردستان، ضمن اشاره به اینکه ظرفیت های علمی جهاددانشگاهی در استان کردستان میتواند مسیر توسعه را هموار کند، اظهار کرد: در سال گذشته حوزه پژوهش جهاددانشگاهی توانست اقدامات علمی مفیدی را برای کشور و استان انجام بدهد.

وی گفت: راه اندازی و تکمیل گلخانه تحقیقاتی توت فرنگی(نشاء عاری از ویروس) توسط تیم تحقیقاتی این نهاد یکی از فعالیت های موثر در راستای بحث کشاورزی  بوده است ومیتواند تاثیرات مهمی بر روی این محصول داشته باشد.

معاون پژوهش جهاددانشگاهی استان کردستان ضمن اشاره به انجام پروژه‌های علمی توسط جهاددانشگاهی در سطح کشور، بیان کرد: تکمیل و تایید نهایی سامانه GIS جهاددانشگاهی کشور یکی از فعالیت های علمی این حوزه است که توسط جهاددانشگاهی استان کردستان به خوبی انجام شده است.

تکیه خواه در ادامه به اهمین پژوهش اشاره و  افزود: زمانی در یک جامعه شاهد توسعه و رشد هستیم که در آن پژوهش های علمی در آن صورت پذیرد و در غیر اینصورت نمیتوان کاری انجام داد.

وی به اخذ موافقت قطعی مراکز خدمات تخصصی اتاف، توت فرنگی در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی پکیج کاملی از خدمات علمی است که میتواند در جامعه تاثیر گزار باشد.

معاون پژوهش جهاددانشگاهی استان کردستان در پایان با اشاره به اینکه این حوزه در بحث پژوهش های علمی این آمادگی را دارد که از نیروهای تحصیل کرده به صورت همکار طرح استفاده نماید، یادآور شد: پژوهش جهاددانشگاهی استان کردستان این آمادگی را دارد که در تمام زمینه ها پژوهش های علمی همکاری لازم را داشته باشد.


نظر شما :