/ به مناسبت هفته پژوهش/

ذخیره ۱۷۰۰ نمونه بند ناف در بانک خون کردستان

۲۵ آذر ۱۳۹۹ | ۰۸:۱۰ کد : ۲۵۷۴۵ پژوهش عمومی تاپ خبر
شعبه ذخیره سازی بند ناف رویان در جهاددانشگاهی استان کردستان تا کنون ۱ هزار و ۷۰۰ نمونه بند ناف را ذخیره کرده است.
ذخیره ۱۷۰۰  نمونه بند ناف در بانک خون کردستان

به گزار ش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کردستان، سحر نجفی مسئول بانک خون بند ناف رویان ضمن تبریک به مناسبت هفته پژوهش، اظهار کرد: شعبه مرکز ذخیره سازی بند ناف در بانک رویان از سال 88 در جهاددانشگاهی استان کردستان در راستای خدمات به جامعه راه اندازی شده است .

وی با بیان اینکه امروز ذخیره سازی بند ناف یک سرمایه گزاری درمانی است، بیان کرد: سلول بنیادی مادر تمام سلول‌ها است و توانایی تبدیل به تمام سلول‌های بدن را دارد. این سلول‌ها توانایی خود نوسازی (Self Renewing) و تمایز (Differentiating)  به انواع سلول‌ها از جمله سلول‌های خونی، قلبی، عصبی و غضروفی را دارند.

مسئول ذخیره سازی بند ناف رویان در کردستان، افزود: همچنین در بازسازی و ترمیم بافت‌های مختلف بدن بدنبال آسیب و جراحت موثر بوده و می‌توانند به درون بافت‌های آسیب دیده‌ای که بخش عمده سلول‌های آنها از بین رفته است، پیوند زده‌شوند و جایگزین سلول‌های آسیب دیده شده و به ترمیم و رفع نقص در آن بافت بپردازند.

نجفی گفت ضمن اشاره به اینکه این مرکز 24 ساعته آماده ارائه خدمات به جامعه است، بیان کرد: شعبه ذخیره سازی بند ناف رویان در جهاددانشگاهی استان کردستان تا کنون 1 هزار و 700 نمونه بند ناف را ذخیره کرده است.

گفتنی است: دامنه فعالیت مرکز ذخیره سازی بند ناف رویان با حضور کارشناسان متخصص در شهرستان های بانه، سقز، بیجار، دیواندره، کامیاران، مریوان و قروه فعالیت دارد.


( ۱ )

نظر شما :